Δευτέρα 7 Αυγούστου 2017

Το πόρισμα για το Duente


Κανείς από τους επιβάτες του ταχύπλοου «Duende» δεν βοήθησε τους ναυαγούς της λάντζας «Αντωνία».


Αντίθετα, τους παρακολουθούσαν απαθείς για αρκετή ώρα στις απέλπιδες προσπάθειές τους να επιπλεύσουν ανάµεσα στα συντρίµµια του σκάφους που βυθιζόταν.



Αυτό σηµειώνει ο πραγµατογνώµονας ναυτικών ατυχηµάτων Ηλίας Στεφανάκος στο πόρισµα των σχεδόν 600 σελίδων, το οποίο συνέταξε και κατατέθηκε πριν από λίγες ηµέρες στην ανακρίτρια που χειρίζεται την υπόθεση του ναυτικού δυστυχήµατος, το οποίο σηµειώθηκε πριν από έναν χρόνο στην Αίγινα και στοίχισε τη ζωή σε 4 ανυποψίαστους επιβάτες -μεταξύ αυτών και ένα 5χρονο κοριτσάκι- οι οποίοι επέβαιναν στη λάντζα «Αντωνία.



Στο πολυσέλιδο πόρισμα που αποκαλύπτει η Realnews, ο πραγματογνώμονας
Ηλίας Στεφανάκος δεν αφήνει καμία πιθανότητα χειριστής του σκάφους να μην ήταν ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος , ενώ επιρρίπτει ευθύνες και στους δύο χειριστές των σκαφών, υποστηρίζοντας ότι δεν τήρησαν τα προβλεπόμενα, ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση.


Όσον αφορά τα αίτια θανάτου και τραυματισμού των επιβαινόντων στο «Αντωνία» καταλήγει:


«Όλα τα θύματα πέθαναν από πνιγμό. Θεωρώ ότι οι τραυματισμοί που σημειώθηκαν σε επιβαίνοντες στο ‘‘Αντωνία’’ ήταν συνέπειες (παράγωγα):

1.Της ακούσιας πτώσης των επιβαινόντων στη θάλασσα από την άμεση και αιφνίδια ανατροπή του σκάφους.


2. Της πιθανής πρόσκρουσης ή βίαιης επαφής με τα ύφαλα του ‘‘Duende’’ ή της βίαιης επαφής (χτύπημα) συντριμμιών που εκτοξεύθηκαν σε αυτούς τη στιγμή που περνώντας πάνω από το ‘‘Αντωνία’’ διέλυε τις υπερκατασκευές του και ό,τι υπήρχε πάνω στο κατάστρωμα.


3. Της πιθανής βίαιης επαφής (χτύπημα) σε αντικείμενο ή τμήμα του πλήθους των συντριμμιών της διαλυμένης υπερκατασκευής του ‘‘Αντωνία’’ που συνάντησαν όταν βρέθηκαν στη θάλασσα ή αναδύονταν από αυτή μετά τη βύθισή τους στο νερό».



Ωστόσο, όπως σημειώνουν ειδικοί του χώρου, παραβλέπει ότι η λάντζα είναι ένα δυσκίνητο σκάφος σε σχέση με το ταχύπλοο, όπως και το ότι η ταχύτητα των 21 έως 25 κόμβων που κινείτο το «Duende» μόλις 50 μέτρα από την ακτή, εγκυμονούσε μεγάλο κίνδυνο ακόμη και για τους λουόμενους.



Ο πραγματογνώμονας αναφέρει συγκεκριμένα: «Στις 16 Αυγούστου, περί ώρα περίπου 12:45, απέπλευσε το Ε/Γ-Τ/Ρ ‘‘Αντωνία’’ από το λιμανάκι της Πέρδικας στη νήσο Αίγινα υπό καλές καιρικές συνθήκες με 24 επιβαίνοντες, από τους οποίους 23 επιβάτες, με κυβερνήτη του σκάφους τον απολεσθέντα στο ναυάγιο Στυλιανό Τρίμη.



Σύμφωνα με το πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης του «Αντωνία», ο αριθμός των ατόμων που επιτρεπόταν να μεταφέρει ήταν 20 επιβάτες και ένα άτομο πλήρωμα. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι στο σκάφος είχαν επιβιβαστεί 3 άτομα πλέον των επιτρεπόμενων».


2 σχόλια:

  1. Ανώνυμος12:18 μ.μ.

    για το σταθακη και το φλαμπουραρη που ηταν μεσα το πορισμα δε γραφει κατι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος10:36 π.μ.

    Γιατί να καρφώσουν τον κυρ Αλέκο και τον Σταθάκη, αυτούς τους κάλυψαν κάτι δικοί μας λεβέντες των δημοτικών που αναμεταξύ τους κάνουν δουλίτσες και εξυπηρετήσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή